Časté dotazy

Níže si můžete prohlédnout nejčastější dotazy, které mívají rodiče. Pokud odpověď na svou otázku nenaleznete, můžete se nás obrátit buď telefonicky nebo formou e-mailu. Veškeré kontaktní údaje, naleznete na naší stránce s kontakty.

Přijetí dětí do Mrňouska?

Pro přijetí do dětské skupiny Mrňousek si neklademe žádné specifické požadavky, vycházíme pouze ze zákona o dětské skupině a dále pokynů MPSV. Tedy:

  • dítě musí být starší 1 roku, pokud se týká horní hranice věku, může zde být omezení v jednotlivých dětských skupinách, jehož důvodem je to, že v dané lokalitě nabízíme také mateřskou školu, která lépe reflektuje potřeby dítěte
  • rodič je povinen dodat stanovenou dokumentaci (závazná přihláška, potvrzení lékaře, potvrzení zaměstnavatele …)
  • dítě musí splnit povinnou podmínku očkování
  • rodiče musí souhlasit s pravidly našeho zařízení

Děti jsou přijímány, pokud je volná kapacita DS. Není-li volná kapacita, nabízíme možnost zaevidování do tzv. pořadníku. Jednoznačné kritérium přijetí je datum podání závazné přihlášky a podpis smlouvy. Pouze v případě, že by se datum přijetí přihlášky shodovalo, což je ale výjimečná situace, pak rozhoduje alternativní možnost umístit dítě do jiného zařízení (např. do mateřské školy či jiné DS) a dále to, zda-li k nám docházel/dochází sourozenec.

Klienti nám píší zpravidla na veškeré oficiální maily a telefonují na dvě oficiální čísla uvedená na webu, třetí nejčastější cestou jsou reference. V okamžiku, kdy se jakýmkoliv způsobem dozvídáme o zájmu klienta, evidujeme jej v knize poptávek, tedy se snažíme nikdy neopomenout zájem klienta!

Důležité je, aby nám klient sdělil několik vstupních informací, na které se ho ptáme (kontakt, pobočku o kterou má zájem, jméno a příjmení mrňouska, věk, základní představu o docházce). Následně vždy s klientem sjednáváme osobní prohlídku v DS, tato je pro klienta nezávazná. V rámci prohlídky, které se mohou účastnit kromě rodiče a mrňouska další osoby dle přání rodiče a která probíhá cca hodinku, vás provedeme prostorami, chvíli se zapojíme do denního programu, zodpovíme vaše dotazy a předáme vám potřebnou dokumentaci.

Rozhodne-li se rodič pro docházku, sjednáme s ním termín nástupu, a nejméně 14 dní před tímto nástupem zasíláme rodičům INFORMAČNÍ MAIL, ve kterém znovu rekapitulujeme všechny potřebné informace a současně připomínáme, co má rodič k nástupu doložit. Má-li rodič veškeré potřebné dokumenty vyplněny, může mrňousek nastoupit.

Odhlašování, přihlašování, evidence stravy a docházky (strava.cz)

Jedná se o systém, jehož autorem je společnost VIS Plzeň, používá jej v ČR řada škol pro evidenci objednávek stravování, respektive docházky dětí. My jsme se pro něj rozhodli, neboť nám a klientům umožňuje jednoduchým způsobem, a to i mimo provozní dobu, řešit potřeby rodičů ohledně docházky, především tedy nabízí možnost docházku řádně odhlásit. Systém využívají veškeré pobočky Mrňouska v Moravskoslezském kraji, tj. mimo pobočku Prostějov (Olomoucký kraj).

Postup přihlášení:

1) Najít na webu stránku www.strava.cz

2) Kód jídelny: 2942 (platí pro všechny pobočky mimo Prostějov)

3) Přihlašovací jméno: prijmeni.jmeno (dítěte) u dětí přecházejících z jesliček do mš pak zpravidla: prijmeni.jmeno1

4) Heslo: prvotní heslo je shodné s přihlašovacím jménem, doporučujeme ho po prvním přihlášení změnit

Aplikace je opravdu jednoduchá a na úvodní stránce www.strava.cz dole, najdete odkaz zapomenuté heslo“. Proklikem tohoto odkazu se vám odešle nové heslo na vámi zadaný email. My Vaše heslo v rámci GDPR opravdu nevidíme, proto nám o něj nepište. Pokud se vám nedaří, můžeme vám nastavit zpět původní heslo. Jednodušší a rychlejší je však opravdu si jej vygenerovat přímo na stránce.

Je to opravdu velice jednoduché, zakliknutím stravy (polodenní či celodenní) si automaticky rezervujete i docházku. Systém navíc vždy při otevření daného měsíce (probíhá 20. den měsíce předcházejícího), sám nastaví vaše docházkové zvyklosti, jak jste si je zvolili dle smlouvy či je změnili dodatkem.

Jak jsme již psali v přechozí odpovědi. Systém otevře daný měsíc vždy k 20. dni měsíce předcházejícího (např. na září dne 20.8.) a automaticky proběhne přihlášení daného dítěte dle toho, jak si nastavil docházkové zvyklosti ve smlouvě či dodatku. Chce-li na daný měsíc rodič změnit docházku, pak si musí na pobočce vyžádat a podepsat dodatek. Neví-li si rodič rady, může nás kontaktovat na strava@mujmrnousek.cz, a my již celý proces rozpohybujeme, tj. informujeme vedoucí pobočky, aby dodatek nachystala.

Přihlašování docházky provádíme opravdu pouze my, a to na emailu: strava@mujmrnousek.cz. Každý den mezi 11,00 – 12,00 hodinou náš pracovník zpracovává požadavky klientů. Pokud se vám tedy omylem či si například rozmyslíte dodatečně dovolenou apod., podaří odhlásit docházku, která odpovídá režimu smlouvy, dohlásíme vás na základě vaší žádosti pomocí emailové zprávy. Do zprávy však uveďte vždy – jméno a příjmení dítěte, pobočku, VS, den a rozsah: poloden/celoden, který chcete dohlásit.

V takovém případě opět napište emial na strava@mujmrnousek.cz, náš pracovník nejpozději do 12,00 hod následujícího dne zareaguje a podá vám bližší informaci. Musí nejprve ověřit, zda-li je na pobočce volná kapacita, a tedy můžeme mrňouska přijmout. Tento dodatečný den se pak účtuje k tarifu navíc, a to dle ceníku –  individuální sazby.

Docházku může odhlásit pouze rodič osobně pod svým přístupem na www.strava.cz, my za rodiče odhlašování neprovádíme. Řádně odhlášená docházka je docházka odhlášená do 12,00 hodin předchozího PRACOVNÍHO dne. V takovém případě rodiči není účtováno za daný den stravné, školné je hrazeno dle objednaného paušálu na daný měsíc.

Odhlášení není možno provést jiným způsobem, tzn. nepostačuje informovat učitelky či tety nebo napsání emailu! Jedinou výjimkou je, pokud by systém www.strava.cz prokazatelně nefungoval, o čemž je na oficiálních stránkách VIS veden záznam, pak v daný okamžik, kdy systém nefunguje, rodič jako písemný doklad toho, že odhlášku chtěl provést, zašle email na strava@mujmrnousek.cz a uvede – jméno a příjmení dítěte, pobočku, VS, den a rozsah: poloden/celoden, který chtěl odhlásit.

Školné je dle smlouvy hrazeno „předem“, tedy na začátku měsíce. Nicméně na začátku měsíce nevíme, kolik dní dítě přesně odchodí, proto nevím, kolik bude činit stravné. Proto je před zahájením docházky požadována tzv. VSTUPNÍ ZÁLOHA, která kryje docházku aktuálního měsíce. Tuto zálohu zašle rodič na určený účet školy. Měsíc je vždy zúčtován k 5. dni následujícího měsíce (za září, např. 5.10.), a k tomuto datu je vyslán na účet rodiče inkasní příkaz.

Po jeho provedení (úhradě měsíce), je VSTUPNÍ ZÁLOHA převedena ke krytí dalšího = aktuálního měsíce (například října). Tento koloběh se opakuje. Pozn. Počítejte prosím, že inkaso se provádí dle různých typů bank, až do tří pracovních dnů, tzn. že se stahuje zpravidla cca 5.-10. dne v měsíci.

Po posledním měsíci docházky je provedeno zúčtování tohoto měsíce právě ze VSTUPNÍ ZÁLOHY, avšak pouze v případě, že je záloha dostatečně velká. Částečné vyúčtování se neprovádí! Je-li záloha nízká, pak stáhneme naposledy inkaso a zálohu vracíme do 30 dnů po ukončení docházky / uplynutí výpovědní lhůty.

Inkaso nastaví rodič přes svůj elektronický přístup či přímo v bance, jako tzv. souhlas s inkasem. U tohoto souhlasu je zapotřebí zadat správné číslo účtu mateřské školy dle třídy, je-li to možné VS dítěte (pozor některé banky neumožňují, nicméně inkaso proběhne v pořádku), dále pak limit inkasa = nejvyšší možnou inkasovanou částku, tj. školné + max. počet dnů v měsíci x cena stravného a také periodicitu příkazu – zde pozor pravidelně 1x MĚSÍČNĚ.

Systém strava.cz automaticky počítá průběžně stravné za dny, které jsou přihlášeny. Při vyúčtování měsíce, které probíhá cca 5. dne v měsíci, je pak započteno v rámci uzávěrky jednorázově „školné“ na daný měsíc. V daný okamžik (máte-li nastaveno) obdržíte rovněž tzv. Měsíční přehled na svůj email. Poté je ze systému vygenerován inkasní příkaz na váš účet. To probíhá cca mezi 5. – 10. dnem měsíce.

V tomto případě musíte požadovanou částku zaslat ručně (inkasní požadavek je u vás na účtu vidět). Inkasní požadavky jsou vysílány hromadně a automaticky, tj. „v balíku“, není v našich silách řešit tedy jednotlivá inkasa odděleně.

Jak bylo uvedeno v předchozím dotazu, inkasní požadavek by měl zůstat u vaší banky ve frontě jako neprovedený. Někdy tedy stačí jej pouze ručně schválit. Pokud jej však nenajdete, podívejte se prosím do svého Měsíčního přehledu, které v daný okamžik odešlo na váš email a sečtěte body PŘEDPIS ŠKOLNÉ + PŘEDPIS STRAVNÉ, toto vám dá výslednou částku k úhradě za ukončený měsíc.

Systém www.strava.cz je výborným pomocníkem nejen pro nás, ale i pro rodiče. Každý měsíc vám systém v okamžiku, kdy je provedena uzávěrka, odesílá tzv. Měsíční přehled (vyúčtování za ukončený měsíc). Tento přehled se pak archivuje v záložce „Zprávy“ přímo na www.strava.cz pod svým přístupem. Přehled předpisů docházky (výši školného) však také najdete na záložce „Platby“, tyto předpisy školného jsou uvedeny červeným kolečkem s mínusem.

Dále ve stejné záložce vidíte již Vámi zaslané a do systému připsané platby a realizovaná inkasa – uvedeny modrým kolečkem s plusem. Pozor platby jsou připsány pouze do poslední uzávěrky (konec předchozího měsíce, např. 6. 10. bude provedena uzávěrka za měsíc září a připsány platby a školné ke dni 30. 9.)! Pokud jde o dny stravného tyto systém počítá automaticky.

Pozor, rodiče někdy zaměňují tuto částku s tím, co mají uhradit. Ve skutečnosti se jedná o částku aktuálního účetního zůstatku. Částka, kterou v daném okamžiku vidíte však nutně nemusí znamenat váš přeplatek či nedoplatek. Proč?

Co obsahuje:

+ veškeré uhrazené zálohy a stažená inkasa do poslední uzávěrky

– veškeré zúčtované školné i stravné do poslední uzávěrky

– veškeré stravné navolené po poslední uzávěrce

Pozn. Uzávěrka se provádí k poslednímu dni měsíce. Tj. například ke dni 10. 9. je datum poslední uzávěrky 31. 8. Pro ty, kteří tedy neholdují ekonomických softwarům, radíme, aby se orientovali především dle „Měsíčního přehledu“.

Denní program

Kroužky rozdělujeme na kroužky realizované interně a zadané externím poskytovatelům. Interně realizované kroužky hrazeny rodičem nad rámec školného nejsou (Hopsalínek, Tvořílek, Zvoneček, Hudebníček, …), přehled těchto kroužků najdete v základní nabídce Mrňouska a nabízí jej shodně všechny pobočky.

Externě realizujeme zpravidla jezdecký kroužek, plavecký výcvik, lyžařský výcvik, hravou angličtinu s rodilým mluvčím, logohrátky či lekce klavíru vedené paní učitelkou z lidové školy umění. Za tyto kroužky se platí dle ceníku daného poskytovatele, přičemž sjednáváme množstevní slevy pro naše děti. Na skutečnost, že je kroužek placen nad rámec školného, vždy předem upozorňujeme a je to uvedeno v závazné přihlášce do vybraného kroužku.

Ukončení docházky do Mrňouska

Výpovědní lhůta je sjednána ve Smlouvě o poskytování služeb sepsané mezi námi a zákonným zástupem. Smlouva jednak končí vždy ke konci daného roku, tj. k 31. 12., a prodlužuje se dodatkem vždy o další rok. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce a počíná běžet od prvního dne následujícího měsíce po dni, kdy byla podána, tj. podáte-li výpověď např. 2. 3. 2024, pak výpovědní lhůta poběží až od 1. 4. 2024 a uběhne 31. 5. 2024.

Ukončení docházky, vyjma uplynutí smlouvy či dodatku, musí zákonný zástupce učinit písemně. Na pobočce vám vydají náš formulář výpovědi, a nebo tak může učinit formou standardního dopisu se všemi náležitostmi dle smlouvy.

Pokud chcete z nějakého důvodu podat výpověď emailem, pak je nezbytné, abyste obdrželi potvrzení, že email byl doručen a výpověď takto akceptujeme, jinak není platná. Informaci ohledně výpovědní lhůty najde klient nejen ve smlouvě, ale je také opakována v uvítacím emailu.

Kde nás všude najdete

MŠ Mrňousek Ostrava-Hrabůvka

MŠ Ostrava – Hrabůvka 

Edisonova 27/383,
700 30 Ostrava –  Hrabůvka
Tel.: +420 731 858; +420 732 800 975
E-mail: ms@mujmrnousek.cz

MŠ Mrňousek Třebovice

MŠ Ostrava – Třebovice 

Na Valech 5522/36
722 00 Ostrava – Třebovice
Tel.: +420 731 706 858; +420 732 800 975
E-mail: trebovice@mujmrnousek.cz

Jesle Mrňousek Ostrava-Hrabůvka

Jesle Ostrava – Hrabůvka

Edisonova 60
700 30 Ostrava – Hrabůvka
Tel.: +420 731 706 858; +420 732 800 975
E-mail: hrabuvka@mujrmnousek.cz

Jesle Mrňousek Ostrava-Svinov

Jesle Ostrava – Svinov

Nad Porubkou 141/11
721 00 Ostrava – Svinov
Tel.: +420 731 706 858; +420 732 800 975
E-mail: svinov@mujmrnousek.cz

Jesle Mrňousek Ostrava - Bartovice

Jesle Ostrava Bartovice

Těšínská 196
717 00, Ostrava – Bartovice
Tel.: +420 731 706 858, +420 732 800 975
E-mail: bartovice@mujmrnousek.cz

Jesle Mrňousek Havířov

Jesle Havířov

U Stružníku 522/5
736 01 Havířov – Bludovice
Tel.: +420 731 706 858; +420 732 800 975
E-mail: havirov@mujmrnousek.cz

Jesle Mrňousek Frýdek-Místek

Jesle Frýdek – Místek

Klicperova 2768
738 01 Frýdek Místek
Tel.: +420 731 706 858; +420 732 800 975
E-mail: frydek@mujmrnousek.cz

Jesle Mrňousek Frýdlant nad Ostravicí

Jesle Frýdlant nad Ostravicí

Nádražní 417
739 11 Frýdlant nad Ostravicí
Tel.: +420 731 706 858; +420 732 800 975
E-mail: frydlant@mujmrnousek.cz

Jesle Mrňousek Prostějov

Jesle Prostějov

Melantrichova 3685/67
Prostějov, 796 01
Tel.: +420 774 940 939
E-mail: jesleprostejov@seznam.cz

Jesle Mrňousek Ostrava-Slezská

Jesle Slezská Ostrava

Stromovka 1668/16
Slezská Ostrava, 710 00
Tel.: +420 731 706 858, +420 732 800 975
E-mail: info@mujmrnousek.cz