Harmonogram dne
- 6:30 – 9:00
příchod dětí, volná hra
Pa, pa, mámo (táto), spěchej ven,
my si zatím pohrajem. - 9:00 – 9:30
společné přivítání dne, pohybová výchova
Tancem, hrou či tóny písničky,
přivítáme společně den celičký. - 9:30 – 10:00
svačinka
Potom pro vašeho bobíška,
najdeme něco dobrého do bříška. - 10:00 – 11:45
dopolední zaměstnání a venkovní aktivity
pobyt na zahradě, vycházka (za pěkného počasí),
kreativní dopoledne – tvoříme, tančíme, zpíváme, učíme se …
Koukneme oknem, slunce svítí,
hurá na vzduch třeba jíti.
Venku bude pěkná mela,
vmžiku prázdnotou třída
mrňousků zela. - 11:45 – 12:15
oběd
Tak a teď už venku
třeba hrom si může praštit,
my jsme v suchu, teple a jdeme baštit. - 12:15 – 12:30
přebírání a příjem dětí, příprava na odpolední klid
Nastal drobný mumraj,
netřeba se však bát,
ten teď přišel, ty jdeš domu
a já zas spát. - 12:30 – 14:30
odpolední odpočinek, pohádky
V pyžamku ležím na lehátku,
pšt, teď nás neruš,
čteme si pohádku. - 14:30 – 15:00
svačinka
Čilý jsem jako rybička,
převlečený zpátky do trička,
ke stolečku jsem si sed
a koukám, co bych zase sněd. - 15:00 – 17:00
odpolední zaměstnání, venkovní aktivity, odchod domů
hra na zahradě (za pěkného počasí) / volná hra
kreativní odpoledne – tvoříme, tančíme, zpíváme, učíme se …
Ještě chvilka hraní a jdeme domů, škoda,
uběhlo to dneska opět jako voda.
Program péče o děti
Program, který nabízí Mrňouskova mateřská škola, podporuje talenty dětí. Hledáme a rozvíjíme talenty každého dítěte. Naším motem je:
“Rozvoj dětí je náš životní styl.”
Řídíme se zásadou, že každé dítě má talent, je potřeba jen umět trpělivě pozorovat a naslouchat, objevit jej a správně podporovat jeho rozvoj. Při tvorbě a členění jednotlivých aktivit výchovně-vzdělávacího programu jsme se inspirovali myšlenkou mnohočetné inteligence prof. Howarda Gardnera. Ta je v protikladu s tradičně užívaným přístupem založeným pouze na jednom typu inteligence, měřeným tzv. IQ. Pohled prof. Gardnera vychází z existence nejméně sedmi relativně nezávislých druhů inteligence, které jsou nám lidem dány v různé míře. My jsme jim dali lidská a snadno zapamatovatelná jména. O metodice se dozvíte více ZDE.
Rozpis kroužků
Pondělí – Elkonin
Úterý – Hravá Angličtina s rodilým mluvčím Rogerem, Kutílek
Středa – Vaření
Čtvrtek – Zvoneček (pohybově-taneční kroužek), Keramika
Pátek – Hravá Angličtina s rodilým mluvčím Rogerem
*rozvrh je orientační, může se měnit dle aktuální situace
Doplňkové aktivity
Výuka hry na klavír (dle zájmu)
Plavání (pondělí)
Jezdecký kroužek – koníci (pátek)
Témata, kterým se věnujeme
Abychom navodili pohodovou atmosféru a nezahlcovali děti řadou podnětů, zaměřujeme se vždy na vybranou tématiku, v jejím duchu pak uzpůsobujeme denní režim hlídání dětí.
- září – Těšíme se do jesliček/školky
- říjen – Podzim je tady
- listopad – Zvířátka
- prosinec – Vánoce, Vánoce, přicházejí
- leden – Zimní radovánky
- únor – Já a svět kolem nás
- březen – Jaro ťuká na dveře
- duben – Mrňousek človíček
- květen – Když všechno kvete
- červen – Léto na zahradě nebo u vody
- červenec, srpen – Hurá prázdniny
*časování témat je orientační a bude přizpůsobeno potřebám a tempu jednotlivých skupinek dětí
Jesle a školka Mrňousek
Zákaznická linka: 732 800 975, 731 706 858
Přihlášky, informace: info@mujmrnousek.cz
Změna docházky: strava@mujmrnousek.cz